tisdag 20 januari 2009

Hemavan

ICAO ID: ESUT
IATA ID: HMV

Landningsbana:

1472 m x 30 m.

Storcirkelavstånd från Stockholm Arlanda: 699 km.
(Ungefärlig flygtid: 1 tim 05 min. Jet)


Länkar:

Hemavan Tärnaby Airport

Svenska Flygbolag - Hemavan

---------------------------------------------------------------------

Flygbolag:

Nextjet
- Stockholm/Arlanda

Hemavan-Vilhelmina-Arlanda.
Trafikstarten för det nya avtalet blir 3 juni 2012.
Avtalet sträcker sig fram till oktober 2015.

(Flygtid 2 tim 25 min)



Kontakt
Hemavan Tärnaby Airport
Älvstigen
S-920 66 Hemavan

Tfn: 0954-305 30
Fax: 0954-305 35

Kontakta via e-post:
info@hemavantarnabyairport.se

Fakta:

Flygbränsle:
Öppet tider
Mån - Fre 08:00 - 16:00
Lör STÄNGT
Sön 14:00 - 21:00
Air BP 100LL
Jet A-1

Radio Frekvens:
Hemavan Info 122.975 MHz
Stockholm Ctrl 131,050 MHz

Navigations Frekvens:
NDB 325 kHz "NUT"
NDB 342 kHz "SUT"

ATS kommunikationer:
AFIS Hemavan information
122,975 121,500
Station 121,700

Radionavigation och
landningshjälpmedel:
LLZ 33 IUT 110,10 MHz
GP 334,40 MHz
DME IUT 110,10 MHz 38x

Logi:
Turistbyrån 0954-104 50

Övriga upplysningar:
Tull O/R 0954-224 50
AFIS O/R 0954-305 30
Begränsningar beträffande
flygning inom fjällområde,
se BCL D 1.11
Flygklubbsverksamhet

Läge:
Hemavan 0 km
Tärnaby 20 km
Storuman 145 km
Mo i Rana 105 km

Innehavare:
Hemavan Tärnaby Airport AB
Älvstigen
920 66 Hemavan

Höjd:
458 m (1502 ft)

Längd:
1472 m (4264 ft)

Bredd:
30 m (98 ft)
PCN-tal 10

Telefon:
Flygplatsen/AFIS 0954-305 30
Flygplatschef Per-Martin Grönlund
Telefax 0954-305 35

Fältyta:
Asfalt

Bankod:
Trafikflygplats 2C. Instrumentflygplats
Brand och räddningsklass B5

ARP:
Lat. 650 48 27 N
Long 150 05 10 E

Belysning: Ja (se AIP)

Hinder:
Hinderljus finns på högpunkter dalgången enl info-karta
TV-mast (2844 FT hög) 3,5 km SSV fältet

---------------------------------------------------------------------
http://www.hemavantarnabyairport.se

Stockholm Arlanda - (2N) Nextjet

Uppdaterat 2013.06.12

---------------------------------------------------------------------

Tillbaka till huvudsidan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar